Imajući u vidu da od 2015. godine, priprema lokalnih budžeta u formi programskog budžeta postaje zakonska obaveza lokalnih samouprava, RRA Srem je sa predstavnicima opština Inđija i Stara Pazova održala inicijalni sastanak sa ciljem organizovanja njihove obuke u procesu izrade Programskog budžeta, Plana kapitalnih investicija i pripreme investicionih opštinskih projekata.
Upravo ove dve sremske opštine su dobile sredstva Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu za projekte revizije lokalnih strateških dokumenata za period do 2020 godine, u sklopu kojih će ove obuke i biti organizovane. RRA Srem je kao partner u oba projekta zadužena za organizovanje celovitog i integralnog pristupa ovoj problematici. Suština je da je proces planiranja budžeta i planiranja projekata jedinstven, koordinisan i da je od samog starta usmeren na fazu realizacije projekata (bilo sa aspekta formiranja Projektnih aplikacija u skladu sa Projektnim obrascem Kancelarije za EU integracije za kapitalne projekte, pa se tako projekat odmah regrutuje za finansiranje iz EU fondova uključujući i troškove njegove pripreme; bilo sa aspekta daljih faza Pripreme projekata – u smislu pripreme investiciono-tehničke dokumentacije po slovu našeg Zakona o planiranju i izgradnji gde se projekat kombinovano može finansirati sredstvima opština, APV, ili mekih zajmova i sl).
Uz to, ceo ovaj proces ima izrazit osećaj za odvajanje participativnog planiranja odnosno izrade Strategije razvoja opštine i ekspertskog dela, koji upravo dolazi do izražaja u fazi tzv. Identifikacije tj. u proceni spremnosti projekata. Tako da laicizma nema u Programskom budžetiranju i Pripremi kapitalnih projekata već isključivo expertski pristup.
Evidentno je da je u ovom periodu kada se u opštinama intenzivno radi na pripremi predloga budžeta, potrebno pored ljudi koji rade u finansijama, uvesti i odgovorne osobe koji planiraju i vode kapitalne investicije (direkcije i javna komunalna preduzeća).
Na ovaj način će se predstavnicima lokalnih samouprava pomoći u uspostavljanju veze strateških, operativnih i drugih planova sa programskim budžetom i na taj način omogućiti efikasnija priprema i razvoj lokalnih javnih politika.
Osim upoznavanja sa metodologijom, sadržajem i obimom aktivnosti, dogovoreni su naredni koraci i dinamika zajedničkog rada na ovim projektima.